Forum Forum hobbystyczne Stronghold Net Strona G│ˇwna
Forum hobbystyczne Stronghold Net
Odpowiedz do tematu
Czes


Do│▒czy│: 29 Gru 2005
Posty: 539
Sk▒d: Z Mediolanu
Odpowiedz z cytatem
Don Kamillo napisa│:
Lutel napisa│:
Nie zgodz─Ö si─Ö z tym, ja osobi┼Ťcie czerpi─Ö przyjemno┼Ťc z "nie budowania zamku". Jak staram si─Ö gra─ç powoli, buduj─ů─ç zamek to szlag mnie trafia po 10 minutach... Bez walki nie ma zabawy, emocji... I naprawd─Ö, uwie┼╝cie mi, idiota nie wygra nigdy takim typem gry. Tu trzeba my┼Ťle─ç na bie┼╝─ůco...


nic nie musze nawet dodawac...

I ja nie napisalem ze lece na pale 200 katami... oczywiscie jest inne wojsko... Piszecie ze balisty czy treby zbudujecie i po katach.. i wlasnie tu jest cala zabawa.. my tak bedziemy atakowac ze jak nie potrafisz odpowiednio dobrze sie poslugiwac trebami i ich rozstawiac to rozwalimy wasz zamek bez problemu (sa rozne strategie i elementy zaskoczenia- i to jest caly urok twierdzy: trzeba caly czas myslec jak zaatakowac i przewidywac co zrobi przeciwnik). Te ataki nie wygladaja tak ze idzie 200 katapult w jednym miejscu i nagle strzela przed siebie... kazdy ruch i kazda jednostka jest dokladnie przemyslana i ma zrobic cos konkretnego. Przyklad? Jest wielu graczy (poczatkujacych) ktorzy maja dobre eko (np 35-40k na low rec w 20 pt-low rec to mapa z 15 drzewami, 2 kamieniolomami i 3 kopalniami zelaza, miejscem na 3 farmy lub dwa sady) i jak z nimi gram to maja mniej wiecej tyle samo wojska co ja i czesto jest tak ze ja zabijam wszystkie jednostki tracac 15% swoich... tu najlepiej widac ze to nie jest klikanie na pale i wygrywa ten kto ma wiecej wojska... wygrywa ten kto ma lepsza taktyke i dobrze ja wprowadzi w zycie zaskakujac przeciwnika.

A jesli traktujecie SH jak gre w ktorej sie buduje zamki to ok, tak tez mozna grac, gre trzeba wykorzystywac jak sie da ale inni "rusherzy" zauwazyli inny styl gry i dostrzegli ze ta gra jest rownie dobra do walki wojskiem bo stwarza duzo mozliwosci... i nie powinnismy sobie nic udowadniac tylko sie cieszyc ze ta gra jest tak wszechstronna...


Naprawdę chciałbym się z wami popróbować teraz w Medieval II: Total War Razz
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠOdwied╝ stronŕ autoraAdres AIM
Lutel


Do│▒czy│: 08 Lut 2006
Posty: 137
Odpowiedz z cytatem
No i tu kolejna sprawa - rusher straci wojsko to po nim. A w┼éa┼Ťnie, ┼╝e nie, stracisz wojsko, a tw├│j przeciwnik ma ju┼╝ swoje gotowe do ataku, wi─Öc nie ma czasu na odbudowe w┼éasnego ? To trzeba wykorzysta─ç to co si─Ö ma ( g┼é├│wnie kas─Ö ) do obrony, np. buduje si─Ö troch─Ö katapult i odpycha wroga od siebie dop├│ki nie odbuduje si─Ö swojej armii.
Zreszt─ů moje gry w ostatnim roku, w kt├│rym do┼Ť─ç du┼╝o gra┼éem ( 2007 ) polega┼éy na tym, ┼╝e graj─ůc 3vs3 lub wy┼╝ej na 0-10pt ja odpowiada┼éem za obron─Ö. I w┼éa┼Ťnie rozstawia┼éem grupki katapult z tarczami w r├│┼╝nych cz─Ö┼Ťciach naszego wielkiego zamku Smile. ( Czy tam muru, jak kto woli ).
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
Mateusz(Bordinio)


Do│▒czy│: 18 Gru 2005
Posty: 771
Sk▒d: z Bordeaux
Odpowiedz z cytatem
Katapulty si─Ö na niewiele zdadz─ů. Konnica i inne szybkie jednostki zostan─ů rzucone w mgnieniu oka do zniszczenia zagro┼╝enia. Na nieobwarowany zamek wystarczy zwyk┼éy szturm. W 95% rusherzy gin─ů bo zabijani obywatele nie daj─ů mo┼╝liwo┼Ťci zrobienia wojska.
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠAdres AIM
Lutel


Do│▒czy│: 08 Lut 2006
Posty: 137
Odpowiedz z cytatem
Naprawd─Ö si─Ö mylisz, zawsze robi si─Ö fos─Ö i to od wewn─ůtrz muru ( tak wiem, dziwne ale skuteczne ), wi─Öc zanim twoja konnica rozwali mur, a cokolwiek innego zakopie fos─Ö po┼éowa wojska zostanie zabita przez katapulty, a ja juz dawno b─Öd─Ö mia┼é cho─çby konnych ┼éucznik├│w i mnich├│w, aby dobi─ç te resztki, kt├│re si─Ö przebij─ů do zamku. No chyba, ┼╝e masz naprawd─Ö du┼╝─ů armi─Ö, a ja ma┼éo kasy...
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
Pandzior


Do│▒czy│: 06 Mar 2008
Posty: 1088
Odpowiedz z cytatem
Tu mam troch─Ö przecz─ůce si─Ö zdanie, wed┼éug mnie. Skoro m├│wisz, ┼╝e budujesz si─Ö powoli, to ┼╝eby dzia┼éa─ç wcale nie b─Ödzie takie wolne. Lutel, czy Don Kamillo. Nie chc─Ö si─Ö z Wami przekrzykiwa─ç kto co zrobi, jak kto czym najedzie. To bezsensu. Takie gdybanie w innym rodzaju. Widzisz.. Ja nie gram po to by wygra─ç tylko po to by gra─ç. Rozumiem, taki gracz jak Ty musi mie─ç naprawd─Ö spore umiej─Ötno┼Ťci. Ja ich nie mam. Ale w┼éa┼Ťnie nie potrzebuj─Ö ich. Ten skill nie jest mi po prostu potrzebny do grania, potrafi─Ö z nim wygra─ç jak i r├│wnie┼╝ p r z e g r a ─ç. Nie ma to znaczenia, bo i tak si─Ö dobrze bawi┼éem, emocje by┼éy no i satysfakcja, ┼╝e by┼éem oporem dla lepszego ode mnie. Patrz─ůc z g├│ry nie da si─Ö powiedzie─ç, kt├│ry styl jest lepszy. Patrz─ůc z mojej strony o wiele lepiej jest gra─ç, a nie wygrywa─ç. Ale je┼Ťli nie budujesz zaku czy nie stawiasz muru to chyba fosa nie jest przed terenem zabudowanym lub za nim. Taka obrona na ostatni─ů chwil─Ö te┼╝ nie musi by─ç dobra. Wtedy to ju┼╝ ma┼éa szansa, ┼╝e w og├│le odeprzesz wojska i wyprowadzisz atak. Co dopiero wygra─ç. Jak przeciwnik ma przewag─Ö to powinien j─ů wykorzysta─ç. Je┼Ťli tego nie zrobi to Twoje szcz─Ö┼Ťcie. W innych wypadkach raczej strona przegrywaj─ůca nie ma szans. Je┼Ťli si─Ö nie ufortyfikuje to naprawd─Ö szybko si─Ö sko┼äczy. Buduj─ůc zamek o wiele efektowniej wszystko wygl─ůda, lepiej si─Ö te┼╝ broni. Nie trzeba nic robi─ç na ostatni─ů chwil─Ö, bo ta jest w┼éa┼Ťnie wtedy gdy Lord zostaje sam w Warowni, a przeciwnik przebi┼é mury i ma doj┼Ťcie do siedziby. Kmiecie nie odradzaj─ů si─Ö 10/sec.

Uwa┼╝am, ┼╝e lepszym graczem nie jest ten, co lepiej sprawdza si─Ö w boju tylko ten co potrafi wi─Öcej z gry wyci─ůgn─ů─ç dobrze przy tym si─Ö bawi─ůc. Chcia┼ébym podkre┼Ťli─ç gracz, bo gracz nie znaczy strateg. Nie wiem, ale chyba z Waszym podej┼Ťciem wzi─ů┼ébym si─Ö za gry pokroju Total War'a, nie polegaj─ůce na obronie i mo┼╝e szachy? Naprawd─Ö nie wiem, ale Stronghold jest gr─ů gdzie s─ů wielkie obl─Ö┼╝enia, a nie bitwy na polu.
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠOdwied╝ stronŕ autoraAdres AIMMSN Messenger
Don Kamillo


Do│▒czy│: 05 Maj 2006
Posty: 248
Odpowiedz z cytatem
Te rozmowy sa bez sensu, wiecie dlaczego? Bo 90% z Was (przeciwnikow rush'u)nie widzialo nigdy gry 1vs1 albo 2vs2 np ja vs Lutel... jakbyscie zobaczyli na zywo jakie to jest ciekawe to tez byscie sie tym zainteresowali i spojrzeli na to z innej strony... (moze kiedys bedziecie mieli okazje zobaczyc taka walke...)
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠAdres AIM
Lord WiZ


Do│▒czy│: 14 Gru 2008
Posty: 45
Odpowiedz z cytatem
Don Kamillo napisa│:
Te rozmowy sa bez sensu, wiecie dlaczego? Bo 90% z Was (przeciwnikow rush'u)nie widzialo nigdy gry 1vs1 albo 2vs2 np ja vs Lutel... jakbyscie zobaczyli na zywo jakie to jest ciekawe to tez byscie sie tym zainteresowali i spojrzeli na to z innej strony... (moze kiedys bedziecie mieli okazje zobaczyc taka walke...)


Lub HK vs [300]Clan Very Happy

W tej walce z liderami 300 obydwoje siedzieli mi ju┼╝ w zamku, jednak┼╝e poprzez pomy┼Ťlenie wypar┼éem ich z zamku i ubi┼éem, i wyobrazcie sobie jaka to satysfakcja.

To dla mnie jest esencja gry
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
Glazus


Do│▒czy│: 07 Maj 2007
Posty: 300
Odpowiedz z cytatem
Mateusz(Bordinio) napisa│:
Rozumiem ;p Ja si─Ö tylko pytam czy nie jest lepiej wzi─ů─ç udzia┼é w ekscytuj─ůcym pojedynku, gdzie trwa bitwa miedzy dwoma, normalnymi zamkami? Gdzie wyst─Öpuj─ů kontrofensywy itd. ?

Hahahaha! To co pisa┼é Don Kamillo - sporo os├│b po prostu nie za du┼╝o wie o grze rusherskiej, o tym jak ona w praktyce wygl─ůda. Sam nigdy jakiego┼Ť super wysokiego poziomu nie osi─ůgn─ů┼éem, ale uwierz mi, ┼╝e nie raz si─Ö zdarza, ┼╝e "co┼Ť nie wypali" w czasie ataku - wtedy nast─Öpuje kontratak, kt├│ry "przyda┼éoby si─Ö" st┼éumi─ç w "po┼éowie drogi" do mojego zamku. Takie pojedynki s─ů dopiero ekscytuj─ůce.
Cytat:

Czy nie jest ciekawiej jak kilka obl─Ö┼╝e┼ä si─Ö nie powiedzie i b─Ödziemy zmuszeni od czasu do czasu do walki defensywnej ? ;] To jest w┼éa┼Ťnie esencja tej gry.

To o czym pisa┼éem. Cz─Östo pojedynki wygrywa si─Ö w┼éa┼Ťnie dzi─Öki kontratakowi. A czasami trzeba ostro kombinowa─ç w defensywie, co nie musi by─ç zwi─ůzane z tysi─ůcem wie┼╝ i czterema warstwami mur├│w.

I jednym to po prostu daje wi─Öcej przyjemno┼Ťci Smile - i zarzucenie rusherowi, ┼╝e jego zamek jest budowany chaotycznie jest co najmniej ┼Ťmieszne... U nich (u nas? ojj... dawno nie gra┼éem) wszystko jest dok┼éadnie przemy┼Ťlane.

Tyle mojego Razz

PS. Pewnie, jak gram na singlu, to te┼╝ sobie buduj─Ö mniejszy/wi─Ökszy zameczek, i patrz─Ö jak kolejne ataki komputera rozbijaj─ů si─Ö o moj─ů obron─Ö. Jednak 6h pojedynki w necie mnie nie bawi─ů, a i przy rusherskiej grze zdarzaj─ů si─Ö ponad 2h pojedynki.
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
Pandzior


Do│▒czy│: 06 Mar 2008
Posty: 1088
Odpowiedz z cytatem
Ja sobie wypraszam. Nigdy nie uznam, ┼╝e gra rusherska by mnie chocia┼╝by zaciekawi┼éa. W Strongholdzie pr├│bowa┼éem par─Ö razy zarushowa─ç i ┼Ťrednio mi to wychodzi┼éo. Tylko co z tego skoro raz si─Ö w ┼Ťrodku gry wy┼é─ůczy┼éem, bo po prostu zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e to TYLKO STRATA CZASU. Mam lepsze rzeczy do roboty, chocia┼╝by spanie.

Zreszt─ů w C&C 3 naprawd─Ö dobrze rushowa┼éem, i to ci─ůgle potrafi─Ö. Ale tam akcja jest du┼╝o szybsza, wszystko jest mniej wytrzyma┼ée no i tam nie ma co budowa─ç bazy dla sztuki. Nie uwa┼╝am, ┼╝e taka gra jest z┼éa. Uwa┼╝am, ┼╝e rush w Twierdzy jest po prostu nie przemy┼Ťlany.

S─ů gry przeznaczone do szybkich akcji najazdowych. I to w nie powinno si─Ö gra─ç takim stylem. SH:C nie jest do tego stylu gry stworzone, mo┼╝e po prostu ka┼╝dy z ┼éatwo┼Ťci─ů si─Ö tego rusha nauczy, dlatego sta┼éo si─Ö to takie popularne? Bo jak zauwa┼╝y┼éem, mo┼╝na tutaj zrobi─ç jeden b┼é─ůd i jeszcze ma si─Ö szanse wygra─ç. W prawdziwych rusherskich grach jeden b┼é─ůd i nie masz szans. Tam trzeba mie─ç skilla. W Twierdzy jest on MNIEJ potrzebny. Nie uwa┼╝acie, ┼╝e powinno przej┼Ť─ç si─Ö na wy┼╝szy stopie┼ä trudno┼Ťci?

Przyznaje, trochę się wkurzyłem.
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠOdwied╝ stronŕ autoraAdres AIMMSN Messenger
Lord WiZ


Do│▒czy│: 14 Gru 2008
Posty: 45
Odpowiedz z cytatem
Pandzior napisa│:
Ja sobie wypraszam. Nigdy nie uznam, ┼╝e gra rusherska by mnie chocia┼╝by zaciekawi┼éa. W Strongholdzie pr├│bowa┼éem par─Ö razy zarushowa─ç i ┼Ťrednio mi to wychodzi┼éo. Tylko co z tego skoro raz si─Ö w ┼Ťrodku gry wy┼é─ůczy┼éem, bo po prostu zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e to TYLKO STRATA CZASU. Mam lepsze rzeczy do roboty, chocia┼╝by spanie.

Zreszt─ů w C&C 3 naprawd─Ö dobrze rushowa┼éem, i to ci─ůgle potrafi─Ö. Ale tam akcja jest du┼╝o szybsza, wszystko jest mniej wytrzyma┼ée no i tam nie ma co budowa─ç bazy dla sztuki. Nie uwa┼╝am, ┼╝e taka gra jest z┼éa. Uwa┼╝am, ┼╝e rush w Twierdzy jest po prostu nie przemy┼Ťlany.

S─ů gry przeznaczone do szybkich akcji najazdowych. I to w nie powinno si─Ö gra─ç takim stylem. SH:C nie jest do tego stylu gry stworzone, mo┼╝e po prostu ka┼╝dy z ┼éatwo┼Ťci─ů si─Ö tego rusha nauczy, dlatego sta┼éo si─Ö to takie popularne? Bo jak zauwa┼╝y┼éem, mo┼╝na tutaj zrobi─ç jeden b┼é─ůd i jeszcze ma si─Ö szanse wygra─ç. W prawdziwych rusherskich grach jeden b┼é─ůd i nie masz szans. Tam trzeba mie─ç skilla. W Twierdzy jest on MNIEJ potrzebny. Nie uwa┼╝acie, ┼╝e powinno przej┼Ť─ç si─Ö na wy┼╝szy stopie┼ä trudno┼Ťci?

Przyznaje, trochę się wkurzyłem.


Skill jest mniej potrzebny? Ja gram w inn─ů gr─Ö ni┼╝ ty chyba, zagraj sobie z kim┼Ť z czo┼é├│wki i zweryfikuj swoje pogl─ůdy


"W Strongholdzie pr├│bowa┼éem par─Ö razy zarushowa─ç i ┼Ťrednio mi to wychodzi┼éo."
Brak twoich umiej─Ötno┼Ťci nie dyskwalifikuje danego stylu gry
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠ
Pandzior


Do│▒czy│: 06 Mar 2008
Posty: 1088
Odpowiedz z cytatem
Od kiedy to ┼Ťrednio, znaczy s┼éabo? : /
Ogl▒da profil u┐ytkownikaWyÂlij prywatn▒ wiadomoŠOdwied╝ stronŕ autoraAdres AIMMSN Messenger
Poradnik do gry SHC Multiplayer
Nie mo┐esz pisaŠ nowych tematˇw
Nie mo┐esz odpowiadaŠ w tematach
Nie mo┐esz zmieniaŠ swoich postˇw
Nie mo┐esz usuwaŠ swoich postˇw
Nie mo┐esz g│osowaŠ w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 4  

  
  
 Odpowiedz do tematu